Pagina's

Translate

dinsdag 10 juni 2008

Zonneprint



Stralend mooi weer, de zon schijnt en prikt en het is behoorlijk warm hier in Almere. Tijd om het maar weer eens te proberen. Vorige pogingen waren niet zo succesvol dus.... daar gaan we dan. Zondag stof in de verfpotten gezet en maandagmorgen alles uitgespoeld en op de prikborden vastgemaakt. De blauwe met varenbladen, de gele met een bladmotief en rietbladeren en de rode met grassen en een keitje. Lekker bakken in de zon, en na een paar uur maar eens kijken wat het resultaat is geworden.













.

Tja, ze zeggen altijd resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Nou het houd niet over. De oranje is nog het best gelukt.
.

Sunprinting is for my not a succes. I tried and I tried. But the effects are dissapointing. The fabrics can I use, but not as a clear motif.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mia, ik denk dat het beter werkt als je de stof direct na het in de verf stoppen in de zon legt met de bladeren. Na een nacht is de verf al bijna uitgewerkt, en is nauwelijks effect meer te bereiken. Elke

Anoniem zei

Toch niet zo'n gek resultaat! Moet ik ook eens proberen.
Zo'n vage afdruk heeft ook wel iets!
Hannie

Anoniem zei

bladeren zijn ook niet echt heel makkelijk, die sluiten het licht niet echt buiten. ik heb altijd meer succes met ijzeren voorwerpjes. ik smeer de stacolor op de stof en leg die dan direct in de zon met de voorwerpjes. groetjes marijke de boer

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Mia,
Die oranje vind ik heel mooi geworden, gewoon nog een keer proberen.
Groetjes uit Nieuw-Zeeland.
Corinne