Pagina's

Translate

maandag 22 mei 2023

Gellie



Begin mei hadden wij weer een Artdag,  Mieke had bedacht dat Gellieprinten wel weer eens gedaan kon worden.  Zelf heb ik geen Gellieplaat maar de anderen meer dan genoeg. Ik had ooit gedacht om zelf een gellie te maken, volgens internet heel handig en heeft het zelfde resultaat als een commerciële plaat. Na een hoop geroer en geduld! had ik er zelf een gemaakt maar gebruiken was nu even niet mijn ding, het was een brei geworden en stonk enorm na een paar dagen toen ik het wilde gebruiken. Dat was dus niet wat ik ervan verwacht had. 

De anderen hadden pakken papier bij zich en gelliede er op los, ik wilde het met katoen wel eens uitproberen, de acryl verf en de geleende plaat leverde best wel leuke afbeeldingen op.


Maar ik heb ook een sjabloon uitgeknipt


 En dit is Bella, 
ze is alleen na het overlijden van Bessie Turf. In het begin zat ze naar buiten te kijken waar ze bleef. Gelukkig is ze nu gewend aan het alleen zijn.


2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

leuk toch he dat werken met de gelmat! Geeft altijd wel mooie resultaten!
Fijn. dat Bella nu alleen kan zijn, leuk een dagboekje van haar!

Frederika zei

Wat leuk. Ik heb me altijd afgevraagd of het ook op stof kunt gebruiken. Nu dus een antwoord. Wat een leuk resultaat.