Sport

Maar daar kwam de sport, eerst het voetballen waar ik niet vrolijker van werd, maar ja de rest van Nederland ook niet. Toen de Toer de France prachtige mannen met mooie kuiten die berg op en berg af gingen en ik als thuisblijver de prachtige streken en steden voor bij zag komen, Frankrijk is vanuit de lucht heel mooi. Maar daar waren de Olympische Spelen, nee ik heb geen wekker gezet, maar wat een energie straalde af van het scherm en dan krijg je idolen, hard lopende en fietsende sporters, dank jullie wel, ik heb aan de buis gekluisterd gekeken en genoten van al dat sport gebeuren.

Half/ half

Maar nog steeds in een DIP. Het maken van de half/half had ik, voordat ik ging DIPPEN, al klaarr en hoefde alleen maar opgestuurd te worden. Resultaat daarvan was spannend en leuk om te doen. Nu alleen de internationale ik naar Peggy in Engeland en van Nicole uit Frankrijk mijn halve quilt.

Joke maakte deze linkerhelft

En ik deze


Dit is de linker helft die ik voor Joke maakte

Voor Penny in UK de foto van Devon maakte ik


De linker helft maakte Nicole uit Bretagne en ik de rechter kant. 

Doel

En toen zag ik het! Wat is je doel vandaag? Nou, 10 meter lopen naar het tuinhek. En daar was De-Stoffige-Dagboek bijdrage een feit. Draadjes en voor het hekje bruine wasco. Ben ik nu over mijn DIP heen? Waarschijnlijk wel want zittend voor mijn kast met lappen eigen geverfde en commerciële ben ik toch wat gaan zitten puzzelen.

Kleurige lijnen

Wat heb ik nog niet gedaan, een paar dagen later kreeg ik van een lieve vriendin het boek Strips “n Curves van Louisa.L.Smit. Wel eens die gestreepte ballen gezien  in een quiltblad maar daar nooit aan gedacht. Wat een kans om daar mijn energie in te steken.  Toen viel het kwartje, gebruik nou eens wat er in je kast ligt. Kleuren bij elkaar gezocht en mijn lief gevraagd om de repen te snijden want dat lukte mij zittend niet zo goed. En dan gas geven en de repen aan elkaar maken en dat wordt dan een strata? Een lap met kleurige lijnen.

 

 

Of mijn inspanning succes heeft? Geen idee. Of het een gordijn wordt? Geen idee. Wel ben ik tenminste weer bezig met wat anders dan in een DIP te blijven hangen.

En mijn halve Japanse gordijntje is vervangen door de strepen en cirkels.