Pagina's

Translate

zaterdag 5 oktober 2019

Veranderingen

De afgelopen 6 weken zijn een roller coaster geweest, De woningbouw bedacht dat de woningen gerenoveerd moesten worden en dat was duidelijk ook hard nodig. Dus uitzoeken welke kleuren enigszins beperkt in keuze, maar toch een beetje wat ik wel aardig vond. de tegels en de voegen in toilet en badkamer en natuurlijk de keuken. Wij kozen voor hetzelfde in alle ruimtes. Strak wit met licht grijze voegen, keukenblok uitgebreid met een langer aanrechtblad in donker grijs en in plaats van deuren lades. Aanvankelijk een centraal afzuigsysteem maar nu gelukkig konden wij er ook een afzuigkap in laten maken. Nu alleen de lange plank boven het aanrecht ook in donker grijs en dan alleen nog een nieuwe vloer in licht grijs. Oh ja en ook een ander elektrisch fornuis, maar dat moet even wachten totdat het spaarvarken weer is gevuld. Alles bij elkaar komen er toch veel heel veel kosten voor onze eigen rekening maar het is wel zoals ik het graag wilde.




En toen ik afgelopen dinsdag middag met mijn voeten omhoog zat bij te komen van al die Tukkers die deze verbouwingen hebben gedaan (krijg nog wel een nieuwe voordeur komende week. Belde onze dochter. 

Euh mam, alles goed? En dan voel je al iets aankomen. Ja lieverd een beetje moe maar verder na een glaasje wijn want dat heb ik wel verdiend na al dat inpakken/weggeven/weggooien en opnieuw de spullen weer op zijn plek te zetten. Was ik wel aan dat wijntje toe.
Nou mam, je weet toch dat ik alle ramen en deuren laat vervangen voor kunststof? Ja ergens begin november. Nou dat wordt morgen ze hebben onverwacht wat ruimte, maar ik kan geen vrij krijgen kan jij drie dagen in mijn huis zitten? Ik dacht dat worden zo 2 wijntjes. Ach natuurlijk je vader regelt het hier wel, ik neem een handquiltgedoetje mee en ik kom die dagen wel door.



Dat had ik dus gedacht, s'morgens om 7 uur bij haar en de Tukkers begonnen aan de sloop van het oude houtwerk, binnen no time was dat gelukt. Voor en achter en boven voor tienen eruit en toen werd het koud! dus van dat kleine werkje kwam niet veel want mijn vingers weigerden te bewegen.




Vrijdagmiddag om 17 uur de gordijnen opgehangen en klaar naar ons eigen huis. Waren drukke weken waarin je wel en nix kon doen, maar het leverde wel twee mooi woningen op.


Ook was er bij die stoere Tukkers nog enige spanning want ze vonden in de tuin een eng beest. Na een oproep op Facebook of iemand wist wat het was, kwam onze Lienepien met waarschijnlijk de oplossing een soort Pijstaart. een prachtig beestje een beetje groot 8 cm ongeveer.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Was weer een grote klus, maar je hebt dan ook wat hé.
En binnenkort nog meer kook en bakplezier!

miekequilt zei

Eindelijk klaar. Heerlijk,Mia.
En die kookplaat komt nog wel.