Pagina's

Translate

zondag 11 november 2018

Vervolg Art Quilten van het Quilters Gilde


Zoals al veel quilters weten hebben we op 20 oktober  een eerste ontmoetingsdag gehad in Nijkerk. Deze dag was een uitnodiging om een andere kijk op het Art Quilten te krijgen. Voor zover ik weet zijn er ongeveer 200 leden die zich aangemeld hadden. Ik koos uit de twee mogelijkheden een workshop van Suze Vermaat. Ooit had ik tijdens Quilten Speciaal in 2007 tijdens een opdracht om een sieraad te maken gewerkt met oplosbaar vlies. 

Eigenlijk was het voor mij een hernieuwde kennismaking met het Soluvlies.

Dus gewapend met machine en restjes garen was het toch weer leuk om te doen. Mede door de kunstwerken die Suze bij zich had en een mooie inspiratiebron waren.

Heb jij ook zin om samen met de polderquilters je blik te verruimen? 
Ik heb mijzelf op de lijst gezet die op Facebook staat om zo een soort onderafdeling te maken , deze vorm wordt al door diverse leden in het land gemaakt. Dus heb je interesse mail mij dan.

Maar hier is het halssnoer wat ik in 2007 heb bedacht en gemaakt. Oneindig rondjes draaien tussen de getekende lijnen, afgewerkt met  een fijne cordonsteek en met een metallic garen een rand gemaakt.



Door het niet helemaal uit te spoelen blijft het een stevig ding.


detail
Nee ik heb het nooit gedragen het kriebelt te veel!




2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Jammer dat het hals sieraad zo kriebelt, het is erg fraai!

miekequilt zei

Jammer van het kriebelen, kun je het niet over het shirt dragen?
Ik heb me meteen via de mail bij je aangemeld, hopelijk krijg je veel reacties.