Pagina's

Translate

donderdag 31 januari 2013

Stempelwerk en Adrinka


Is het al af? vroeg Jasper. Bijna zei ik. Kan je niet een beetje opschieten, vroeg hij opnieuw. Joh ik ben hartstikke druk, hm waarmee wilde hij weten. Je bent toch al oud en je hoeft toch niet meer te werken. Ja Ja Ja, doordouwertje, alsof je helemaal niks te doen hebt. Dus snel maar de naaimachine zijn werk laten doen. Beide heren zijn tevreden en hebben een eigen ontwerp op hun muur hangen.
 
gele chaos

In de Op Weg Naar Art groep van Marjon Hoftijzer was een leuke vraag binnengekomen. Kunnen jullie als groep of als quilter alleen iets maken voor de tentoonstelling van
Colours of Africa? Na enig brainstormen zijn we met 8 een leuk ontwerp aan het bedenken gegaan. Nienke had een Adrinka gezien en wij vonden dat wel een prima idee om uit te werken. Het geheel wordt in verschillende kleuren uitgevoerd en op frames gezet in de hoop dat als het een beetje gaat waaien de adrinka's gaan draaien. Maar eerst moeten die A's nog gemaakt worden, omdat ze buiten komen te staan heeft gewone vulling weinig zin, dus ondertapijt van IK.e.a. daarop in mijn geval met gele stoffen de vorm vullen. Het is een hele klus en mijn armen en handen doen een beetje zeer, het ondermateriaal is zwaarder om te verwerken dan gewone vulling. Maar ik heb er een af, nu nog een dezelfde maken, zodat ze aan elkaar kunnen worden gemaakt.
het symbool staat voor harmonie en vrede, hoe toepasselijker kan dit zijn  gezien de onrusten in de diverse afrikaanse landen.
 
Om een beetje idee te geven; het symbool wordt ongeveer 100 x 80 cm, en dat twee keer. Wordt vervolgd. 

Geen opmerkingen: